להחליף את האבנים שבשק, ליהלומים
כאשת חינוך,
עשרות שנים בתפקידים משתנים,
העסיקה אותי השאלה,
כיצד ליצור אצל התלמידות הנאה ואפילו תשוקה ללמידה,
איך זה שתלמידה בינונית עוקפת מבריקה,
ואיך מייצרים עיניים נוצצות, כמהות לידע?
בגיל 20 התחלתי לחנך כיתה י"ב,
ותחום זה היה אצלי ראשון בחשיבות,
לפני הגשת למידה וידע.
זה הוביל אותי להיות מורה אחרת.
כזו שמתחילה שיעור עם שיר/ ציור/ חידה,
כזו שמבטיחה שכאשר נסיים חומר לימודים,
נלמד את השפה הספרדית השגורה אצלי,
תלמידות התבקשו להרצות/ להכין תערוכות/
לחנוך צעירות מהן/ להשתתף בתחרויות…
כשפגשתי את מסלולי הנלפ שחוקר את המצויינות,
נצמדתי להנחות יסוד וללימוד מיומנויות וטכניקות.
אלו הוכתרו כמובילי המוטיבציה ו המצוינות
במשך 10 שנות ניהול מכללת תובנות,
החלום הכי גדול שלי היה להכניס נלפ במערכות החינוך
הצלחנו במשך השנים "לטפטף" פיסות ידע
ב סדנאות למורות ולתלמידות.
וכל מפגש כזה החסיר ממני נשימה…
כעת לקראת השנה הקרובה
אני מתרגשת
להיכנס לסמינרים ל הכשרת מורות ,
ולמסלולי הכשרות מורות בפועל בחינוך המיוחד
ולהכשיר מטעם תובנות במסלולי ה נלפ והמאסטר
העולם בשל לרמות תודעה גבוהות יותר,
ולגילוי יותר נכון של כוחות הנפש.
מה אני רוצה לתת לתלמידות?
בחסידות יש מושג שנקרא הארת התענוג
זה הדרייב הפנימי שמסוגל להניע.
אדם סוחב שק עם אבנים כבדות,
ויבקשו ממנו להוסיף עוד אבנים, כמובן שיסרב…
אם יבקשו ממנו לסחוב שק הרבה יותר כבד,
עם יהלומים הרי שימשיך את המסע מתוך קלילות.
הכל עניין של משמעות
כאשר אדם מחובר למשמעות,
ויש התאמה בינה לבין תפקיד חייו,
הרי שעיניו ינצצו ויקום בכל בוקר,
כדי לפגוש את איילת השחר ולמלא את תפקידו.
כלי הנלפ יתנו ידע למקד חזון ותפקיד,
יעניקו כלים לתקשורת מגייסת,
ויובילו להתמודדות עם מצבי לחץ וחרדה.
כלי המצוינות שנחקרו אצל אנשים מצליחים,
הם מעטפת שתקפיץ כל ידע לפרקטיקה ותוצאות.
מחכה לראות אתכן תלמידות עם נבחרת תובנות.
חוזרת אליכן למערכת החינוך,
לבזוק בכן רסיסי פלאים למוטיבציה הנעה והנאה.
מרגישה מבורכת